Dilara Kahyaoğlu
2009
GİRİŞ ÇALIŞMASI ÖNERİSİ
Öğretmene Not
Giriş çalışması, ana metnin analizine başlamadan önce yapılır. Bu çalışmayla, hem öğretmenin hem de öğrencilerin fikir sahibi olmasını sağlayacak; mevcut kavramsal düzeyin sorgulanması amaçlanmaktadır. Bu kılavuzda yer alan “genetik” teması ile ilgili; hedef beceri, kavram ve değerler, içerikle ilgili kazanımlar, etkinlikler, örnek olarak verilmiştir. Öğretmen, giriş çalışması sonucunda ortaya çıkan verileri dikkate alarak “genetik” temasıyla ilgili etkinlikleri, hedef beceri, kavram ve değerleri; kılavuzda yer alan örneklerden de yararlanarak yeniden planlamalıdır. Ayrıca “mevcut durumu yoklama” niteliğindeki bu tür çalışmalar, sonlandırma çalışmasıyla da karşılaştırılıp; öğrencilerin ne tür bilgi ve beceriler kazandıklarını gözlemlemekte, süreci değerlendirmekte de kullanılabilir. Giriş çalışmasını mümkün olduğunca basit hedefler ve sorularla yapmak ve tüm sınıfın katılımını sağlamak önemlidir.
Hazırlık: Öğretmen, “genetik” ana metnini (kartını) okur, araştırma yapar, anahtar kavramlar üzerinde çalışır.
Çalışma sırasında kullanacağı yöntem ve teknikler bilgisine sahiptir.
Bu çalışma 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerine önerilmektedir.
Yöntem-Teknik: Sınıf Çalışması, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
Süre: 30 dakika
“Bilinenler- Bilinmeyenler” Listesi
1. adım (bireysel çalışma)
Öğretmen, genetik ana kartının sınıfta veya evde bireysel olarak okunmasını sağlar.
Öğrenciden okuma yaparken bildiklerini ve bilmediklerini işaretlemesi istenir. Daha sonra öğrenci bunları listeler (örnek 1).
2. adım (grup çalışması)
Sınıf gruplara bölünür, gruplar birlikte çalışarak en çok bilinenlerle, en az veya hiç bilinmeyenlerin listesini hazırlar.
3. adım (sınıf çalışması)
Grupların listeleri birleştirilerek sınıfın “en az bildikleri” ve “çok iyi bildikleri” listesi, sınıf tahtası üzerine çıkartılır.
Böylelikle hem ana metin, üzerinde düşünülerek okunmuş olur hem de bilinen ve bilinmeyen konular konusunda farkındalık sağlanır. Ayrıca bu çalışma sonunda öğretmen sınıfın birikimine dair belli bir fikir edineceğinden bundan sonraki çalışmaları buna göre yönlendirebilir. Öğrencilerin bireysel listelerinin toplanıp, sınıfın genel tablosuyla karşılaştırmakta da yarar vardır. Örneğin bir öğrenci, sınıfın genel tablosuna çok az uyan (her şeyi biliyordur veya çok az şey biliyordur) bir liste ortaya
çıkarmış olabilir. O noktada o öğrenci ile ilgili bireyselleştirilmiş bir öğrenme sürecine girilebilir.
Bu çalışma, Düşünme Eğitimi dersine kaynak kitap hazırlama projesi kapsamında, "Genetik" teması için yapılmıştı. Basılmadı.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
2009
GİRİŞ ÇALIŞMASI ÖNERİSİ
Öğretmene Not
Giriş çalışması, ana metnin analizine başlamadan önce yapılır. Bu çalışmayla, hem öğretmenin hem de öğrencilerin fikir sahibi olmasını sağlayacak; mevcut kavramsal düzeyin sorgulanması amaçlanmaktadır. Bu kılavuzda yer alan “genetik” teması ile ilgili; hedef beceri, kavram ve değerler, içerikle ilgili kazanımlar, etkinlikler, örnek olarak verilmiştir. Öğretmen, giriş çalışması sonucunda ortaya çıkan verileri dikkate alarak “genetik” temasıyla ilgili etkinlikleri, hedef beceri, kavram ve değerleri; kılavuzda yer alan örneklerden de yararlanarak yeniden planlamalıdır. Ayrıca “mevcut durumu yoklama” niteliğindeki bu tür çalışmalar, sonlandırma çalışmasıyla da karşılaştırılıp; öğrencilerin ne tür bilgi ve beceriler kazandıklarını gözlemlemekte, süreci değerlendirmekte de kullanılabilir. Giriş çalışmasını mümkün olduğunca basit hedefler ve sorularla yapmak ve tüm sınıfın katılımını sağlamak önemlidir.
Hazırlık: Öğretmen, “genetik” ana metnini (kartını) okur, araştırma yapar, anahtar kavramlar üzerinde çalışır.
Çalışma sırasında kullanacağı yöntem ve teknikler bilgisine sahiptir.
Bu çalışma 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerine önerilmektedir.
Yöntem-Teknik: Sınıf Çalışması, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
Süre: 30 dakika
“Bilinenler- Bilinmeyenler” Listesi
1. adım (bireysel çalışma)
Öğretmen, genetik ana kartının sınıfta veya evde bireysel olarak okunmasını sağlar.
Öğrenciden okuma yaparken bildiklerini ve bilmediklerini işaretlemesi istenir. Daha sonra öğrenci bunları listeler (örnek 1).
2. adım (grup çalışması)
Sınıf gruplara bölünür, gruplar birlikte çalışarak en çok bilinenlerle, en az veya hiç bilinmeyenlerin listesini hazırlar.
3. adım (sınıf çalışması)
Grupların listeleri birleştirilerek sınıfın “en az bildikleri” ve “çok iyi bildikleri” listesi, sınıf tahtası üzerine çıkartılır.
Böylelikle hem ana metin, üzerinde düşünülerek okunmuş olur hem de bilinen ve bilinmeyen konular konusunda farkındalık sağlanır. Ayrıca bu çalışma sonunda öğretmen sınıfın birikimine dair belli bir fikir edineceğinden bundan sonraki çalışmaları buna göre yönlendirebilir. Öğrencilerin bireysel listelerinin toplanıp, sınıfın genel tablosuyla karşılaştırmakta da yarar vardır. Örneğin bir öğrenci, sınıfın genel tablosuna çok az uyan (her şeyi biliyordur veya çok az şey biliyordur) bir liste ortaya
çıkarmış olabilir. O noktada o öğrenci ile ilgili bireyselleştirilmiş bir öğrenme sürecine girilebilir.
Bu çalışma, Düşünme Eğitimi dersine kaynak kitap hazırlama projesi kapsamında, "Genetik" teması için yapılmıştı. Basılmadı.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
1 yorum:
Hangi konu olursa olsun, konuya bu şekilde başlamak sınıfın ve bireylerin birikimi hakkında fikir edinmemize yardımcı oluyor.
Yorum Gönder