[Filmle ilgili açıklamalarımdan sonra bir arkadaş hazırladığı ve uyguladığı (9. sınıflara uygulamış) bu çalışmayı gönderdi. Örnek uygulama olarak bloga aldım. Bu çalışma değerlendirilmek üzere hazırlanmış. "Aşamalandırılmış Değerlendirme Çizelgesi" (rubrik) çalışmanın başına eklenmiş.]
.......................................
9. SINIFLAR FİLM ANALİZİ: “12 ANGRY MEN (12 KIZGIN ADAM)
Işıl Kandolu
Tarih Öğretmeni
Değerlendirme Çizelgesi
*40 puan üzerinden değerlendirilecektir:
-Sorular düzgün ve açıklayıcı yanıtlanmış, cümleler açıklanırken
filmden örnekler verilmiş ve kısa yazı argümanlarla desteklenerek düzgün bir
biçimde yazılmış: 40-35 puan
-Sorular düzgün yanıtlanmış fakat eksikler var, argümanlar ve örnekler
çok iyi verilmemiş ama yeterli, yazı iyi yazılmış: 35-30
-Soruların geneli düzgün yanıtlanmamış, filmden örneklerde eksikler
var, sorulardaki açıklamalar da eksik ve yazıda da eksikler var: 30-20
AÇIKLAMA: Jüri üyelerine soldan sağa doğru numara verdik.
İlk satırdaki jüriler sırayla 1, 2, 3 numarayla, onun altındaki 2. satır 4, 5, 6, 3. satır 7, 8, 9 ve son satırdaki jüri üyeleri 10,11,12 numaralarıyla
isimlendirildi. Jüri üyeleri hakkında aşağıdaki soruları yanıtlarken bu
numaraları esas alarak açıklamanızı bekliyoruz. Örneğin jüri 1, önyargılı karar
verdi çünkü......gibi.
SORULAR: Aşağıda jüri üyelerini tanımlayan cümleler var,
bu tanımlamaların yukarıda numaralanmış hangi jüri üyesi ya da üyelerine ait
olduğunu düşünüyorsunuz? Neden? Filmden somut örnekler vererek nedenlerinizi ve
düşüncenizi cümlenin altındaki boşluğa açıklayınız.
*...................numaralı jüri üyesi/üyeleri objektif olmaktan çok
kişisel eğilimlerini yanlarında getirmiş görünüyorlar (Nasıl anladın? Örneklerle
açıklamalısın)
*..................numaralı jüri üyesi/üyeleri yargılamanın bir an önce
bitmesini istiyor: (Neden?)
*...........................numaralı jüri üyesi/üyeleri çoğunluğu takip
ediyor: (Hangi davranışlarından ya da sözlerinden bu eğilimi anladın?)
*................numaralı jüri üyesi/üyeleri tartışmanın kontrolünü ele
almak istiyor ve azınlığı bastırmaya çalışıyor: (Bunu nasıl gerçekleştiriyor,
nasıl bir yöntem kullanıyor?)
* .............numaralı jüri üyesi/üyeleri sanığın cezalandırılmasını
istiyorlar: (Neden? Gerekçeleri ne? Öne sürdükleri fikirler/kanıtlar ne?)
*.............numaralı jüri üyeleri gerçeklere bağlı, aklın peşinde ve
sanığın kişisel geçmişiyle ilgilenmiyor: (Nasıl bir tavır sergileyerek bunu
gösterdiler?)
*.............numaralı jüri üyeleri sanığın masum olduğu seçeneği
düşünüp dikkatlice müzakere ve tartışmak gerektiğini düşünüyorlar: (Neyi
müzakere ettiler? Ne tür örnekler gösterdiler? Neden böyle düşünüyorlar?)
*..............numaralı jüri üyeleri itaatkar: (Nasıl anladın? Sence
neden itaatkarlar?)
*....................numaralı jüri üyeleri sanığın geçmişiyle ilgili kendilerini
güvende hissetmiyorlar, bazıları zenofobik (yabancı düşmanı): (Bunu nasıl
anladın?)
Filmde “görünen” olay nedir? İlk başta gerçek kabul edilen olay jüri
içinde ne tür bir tartışmayla, kanıtlarla, argümanlarla çürütülmeye ya da
desteklenmeye çalışıldı? Önyargılar, boş inançlar, kişisel deneyimler kararı
nasıl etkiledi? Etkileyebildi mi? Bu tartışma yöntemini, “tarih yazımı/yöntemi”
açısından değerlendirdiğiniz. 100-200 kelimelik kısa bir düşünce yazısını
aşağıdaki boşluğa yazınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder