16 Ekim 2017

“12 Angry Men (12 Kızgın Adam) Filmi İçin Analiz Kılavuzu


[Filmle ilgili açıklamalarımdan sonra bir arkadaş hazırladığı ve uyguladığı (9. sınıflara uygulamış) bu çalışmayı gönderdi. Örnek uygulama olarak bloga aldım. Bu çalışma değerlendirilmek üzere hazırlanmış. "Aşamalandırılmış Değerlendirme Çizelgesi" (rubrik) çalışmanın başına eklenmiş.]
.......................................

9. SINIFLAR FİLM ANALİZİ: “12 ANGRY MEN (12 KIZGIN ADAM)

Işıl Kandolu
Tarih Öğretmeni


Değerlendirme Çizelgesi 

*40 puan üzerinden değerlendirilecektir:

-Sorular düzgün ve açıklayıcı yanıtlanmış, cümleler açıklanırken filmden örnekler verilmiş ve kısa yazı argümanlarla desteklenerek düzgün bir biçimde yazılmış: 40-35 puan
-Sorular düzgün yanıtlanmış fakat eksikler var, argümanlar ve örnekler çok iyi verilmemiş ama yeterli, yazı iyi yazılmış: 35-30
-Soruların geneli düzgün yanıtlanmamış, filmden örneklerde eksikler var, sorulardaki açıklamalar da eksik ve yazıda da eksikler var: 30-20
-Sorular oldukça eksik yanıtlanmış, filmden örnekler verilmemiş, yazı oldukça zayıf: 20-0


AÇIKLAMA: Jüri üyelerine soldan sağa doğru numara verdik. İlk satırdaki jüriler sırayla 1, 2, 3 numarayla, onun altındaki 2. satır 4, 5, 6, 3. satır 7, 8, 9 ve son satırdaki jüri üyeleri 10,11,12 numaralarıyla isimlendirildi. Jüri üyeleri hakkında aşağıdaki soruları yanıtlarken bu numaraları esas alarak açıklamanızı bekliyoruz. Örneğin jüri 1, önyargılı karar verdi çünkü......gibi.





SORULAR: Aşağıda jüri üyelerini tanımlayan cümleler var, bu tanımlamaların yukarıda numaralanmış hangi jüri üyesi ya da üyelerine ait olduğunu düşünüyorsunuz? Neden? Filmden somut örnekler vererek nedenlerinizi ve düşüncenizi cümlenin altındaki boşluğa açıklayınız.


 *...................numaralı jüri üyesi/üyeleri objektif olmaktan çok kişisel eğilimlerini yanlarında getirmiş görünüyorlar (Nasıl anladın? Örneklerle açıklamalısın)


 *..................numaralı jüri üyesi/üyeleri yargılamanın bir an önce bitmesini istiyor:  (Neden?)

 *...........................numaralı jüri üyesi/üyeleri çoğunluğu takip ediyor: (Hangi davranışlarından ya da sözlerinden bu eğilimi anladın?)


 *................numaralı jüri üyesi/üyeleri tartışmanın kontrolünü ele almak istiyor ve azınlığı bastırmaya çalışıyor: (Bunu nasıl gerçekleştiriyor, nasıl bir yöntem kullanıyor?)


 * .............numaralı jüri üyesi/üyeleri sanığın cezalandırılmasını istiyorlar: (Neden? Gerekçeleri ne? Öne sürdükleri fikirler/kanıtlar ne?)


 *.............numaralı jüri üyeleri gerçeklere bağlı, aklın peşinde ve sanığın kişisel geçmişiyle ilgilenmiyor: (Nasıl bir tavır sergileyerek bunu gösterdiler?)


*.............numaralı jüri üyeleri sanığın masum olduğu seçeneği düşünüp dikkatlice müzakere ve tartışmak gerektiğini düşünüyorlar: (Neyi müzakere ettiler? Ne tür örnekler gösterdiler? Neden böyle düşünüyorlar?)


*..............numaralı jüri üyeleri itaatkar: (Nasıl anladın? Sence neden itaatkarlar?)


*....................numaralı jüri üyeleri sanığın geçmişiyle ilgili kendilerini güvende hissetmiyorlar, bazıları zenofobik (yabancı düşmanı): (Bunu nasıl anladın?)


Filmde “görünen” olay nedir? İlk başta gerçek kabul edilen olay jüri içinde ne tür bir tartışmayla, kanıtlarla, argümanlarla çürütülmeye ya da desteklenmeye çalışıldı? Önyargılar, boş inançlar, kişisel deneyimler kararı nasıl etkiledi? Etkileyebildi mi? Bu tartışma yöntemini, “tarih yazımı/yöntemi” açısından değerlendirdiğiniz. 100-200 kelimelik kısa bir düşünce yazısını aşağıdaki boşluğa yazınız.





Hiç yorum yok: