Örnek 1. Bu çalışmayı Düşünme Eğitimi öğretmen kılavuz kitabı için hazırlamıştım. Basılmadı.
Projenin kaynak kitabından alınmıştır...
Aslında kitap olarak değil, kart olarak basılmıştı.
Yukarıdaki çalışmanın farklı bir versiyonu. Örnek 2
Bu çalışma aşağıdaki gibi bir sorgulama ile bitirilebilir.
“Bir Fikrin Temellendirilmesi
Üzerine Düşünme, Neden – Sonuç İlişkilerini Gösterme” (sınıf
çalışması)
“..
aynı zamanda bulunan iki canlı türünden birinin diğerinin atası olduğu veya
diğerinden daha ilkel olduğu fikri temelsiz gözükmektedir”, cümlesi aşamalı
sorularla tartışmaya açılır, cevaplar arasında metindeki bağlama uygun olarak neden
sonuç ilişkisi kurulur (örnek 3).
Örnek 3 Neden – Sonuç İlişkilerini Gösterme
SORULAR
|
CEVAPLAR (SONUÇ)
|
ÇÜNKÜ (NEDEN)
|
Örneği bağlamı
içinde değerlendirerek somut örneklerle açıklayınız.
|
Şempanze
ve insan aynı anda yaşamaktadır. Biri diğerinin atası olamaz.
|
Bütün
canlıların ortak bir atası vardır ve her bir tür eşit süre boyunca evrim
geçirmiştir.
|
Veya
“şempanze insandan daha ilkel bir yaratıktır” diyemeyiz.
|
Bu
farklılık, evrimsel süreç içinde çevreye uyum sağlamalarındaki basitlik ve
karmaşıklık açısından ele alınır.
|
Evrimin merdiven
şeklinde olduğunun düşünülmesi nasıl bir sonuca yol açmıştır?
|
İnsan
neden kendini en üstün, evrimin en son ürünü olarak görmüştür? Çizgisel ve
sürekli ileri giden bir evrimleşme…
|
Çünkü
insan benmerkezcidir. Meseleye sadece kendi açısından bakmaktadır.
|
“Evrimin nihai
bir hedefi vardır” görüşünün en önemli sonucu nedir?
|
“Evrimin
nihai hedefi insanı yaratmaktır” inanışıdır.
|
Çünkü
insan benmerkezcidir. Meseleye sadece kendi açısından bakmaktadır.
|
Evrimin planlı
bir hedefi yoksa, bu değişim nasıl olmaktadır?
|
Ortaya
çıkan yeni bir özellik doğal seçilimle ayakta kalır
|
Olasılık
kurallarına göre bu süreç işler… Rastlantısaldır.
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder