Dilara Kahyaoğlu
2007
[1] Bu çizelgedeki
sorular,Robert Stradling’in “20.Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli”
kitabından bazı değişiklikler yapılarak alınmıştır. S:163
2007
20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s. 119 |
20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s. 119 |
Kaynak Kitap, sayfa 119’daki
afişler (üstteki iki resim), grup çalışması veya bireysel
çalışma yöntemleri ile analiz edilir, daha sonra sınıfça paylaşım yapılır
(örnek)
Afişler
kimleri hedef alıyor?
|
|
İnsanları ne
yapmaya ikna etmek istiyor?
|
|
Kullanılan görüntü
ve semboller nelerdir?
|
|
Çıkaramadığınız
veya anlamadığınız görüntü ve semboller var mı?
Eğer varsa,
onlarla ilgili soruşturma/ araştırma yapınız ve buraya yazınız.
|
|
Her ülkenin
kullandığı görüntü ve sembollerdeki başlıca benzerlik ve
farklılıklar nelerdir?
|
|
Benzerlikler
|
|
Farklılıklar
|
|
İncelenen
dönem açısından bakarsak: Ele aldığınız afişler neden önemli bir
iletişim aracıydı?
|
|
Bu afişlerin
hedef aldıkları insanlar üzerindeki etkisini nasıl ölçebilirsiniz?
|
|
Bu afişler
günümüzde de propaganda açısından işe yarar mı?
|
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Diktatörlükler" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s. 120
NOT: Bu çalışmayı; 20 yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder