12 Ekim 2017

Propaganda Afişlerini Eleştirmek İçin Bir Yöntem

Dilara Kahyaoğlu
2007


20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s. 119

20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s. 119
Kaynak Kitap, sayfa 119’daki afişler (üstteki iki resim), grup çalışması veya bireysel çalışma yöntemleri ile analiz edilir, daha sonra sınıfça paylaşım yapılır (örnek)

Örnek     PROPAGANDA AFİŞLERİNİ ANALİZ ETMEK[1]

Afişler kimleri hedef alıyor?




İnsanları ne yapmaya ikna etmek istiyor?






Kullanılan görüntü ve semboller nelerdir?





Çıkaramadığınız veya anlamadığınız görüntü ve semboller var mı?

Eğer varsa, onlarla ilgili soruşturma/ araştırma yapınız ve buraya yazınız.






Her ülkenin kullandığı  görüntü ve  sembollerdeki başlıca benzerlik ve farklılıklar nelerdir?
Benzerlikler





Farklılıklar






İncelenen dönem açısından bakarsak: Ele aldığınız afişler neden önemli bir iletişim aracıydı?



Bu afişlerin hedef aldıkları insanlar üzerindeki etkisini nasıl ölçebilirsiniz?



Bu afişler günümüzde de propaganda açısından işe yarar mı?






Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Diktatörlükler" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s. 120

NOT: Bu çalışmayı; 20 yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.


*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.



[1] Bu çizelgedeki sorular,Robert Stradling’in “20.Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli” kitabından bazı değişiklikler yapılarak alınmıştır. S:163

Hiç yorum yok: