Dilara Kahyaoğlu
2007
Kaynakların
analizi
(Sınıf çalışması) Önce Sayfa
44’den 53’e (kaynak kitap) kadar olan bölümdeki bütün malzemelere bir numara verilir. Herkesin
aynı numarayı vermesi önemli olduğundan, öğretmen yönlendirmelidir.
(Ev çalışması) Daha sonra öğrencilerin Sayfa
44’den 53’e kadar olan bölümdeki bütün yazıları okumaları ve resimleri
incelemeleri istenir…
(Küçük grup çalışması) Aşağıda
belirtilen kriterler kullanılarak,
kaynakların tek tek analiz edilmesi sağlanır (bkz Analiz Kriterleri). Bu
uzun
sürecek bir işlem olduğu gibi, öğretmenin
yardımına da ihtiyaç duyulabilir,
ayrıca araştırma da gerektirebilir
ama sonuç olarak kitaptaki kaynaklardan
yararlanmak, onları yorumlamak
esastır. Sınıfta bitmeyen çalışmalara evde de
devam edilebilir.
Çalışmanın ardından grupların
çalışmaları pano üzerine asılır ve
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "20 yüzyılın Şafağı" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s.57-59
NOT: Bu çalışmayı; 20 yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder