01 Eylül 2017

Yapılandırılmış Yöntemle Kaynak Analizi

Dilara Kahyaoğlu
2007

Kaynakların Numaralandırılması 
I. Adım
Kaynakların analizi

(Sınıf çalışması) Önce Sayfa 44’den 53’e (kaynak kitap) kadar olan bölümdeki bütün malzemelere bir numara verilir. Herkesin aynı numarayı vermesi önemli olduğundan, öğretmen yönlendirmelidir.
     
(Ev çalışması) Daha sonra öğrencilerin Sayfa 44’den 53’e kadar olan bölümdeki bütün yazıları okumaları ve resimleri incelemeleri istenir…
          
(Küçük grup çalışması) Aşağıda belirtilen kriterler kullanılarak,
kaynakların tek tek analiz edilmesi sağlanır (bkz Analiz Kriterleri). Bu uzun
sürecek bir işlem olduğu gibi, öğretmenin  yardımına da ihtiyaç duyulabilir, 
ayrıca araştırma da gerektirebilir ama sonuç olarak kitaptaki kaynaklardan
yararlanmak, onları yorumlamak esastır. Sınıfta bitmeyen çalışmalara evde de 
devam edilebilir.
Çalışmanın ardından grupların çalışmaları pano üzerine asılır ve

Önünde tartışma yapılır. Ortaya çıkan çalışma örnek 1 ve 2'ye benzeyecektir. 



Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "20 yüzyılın Şafağı" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s.57-59

NOT: Bu çalışmayı; 20 yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.



*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.

Hiç yorum yok: