15 Eylül 2017

Ressamlar ve Sanat Akımlarının Karşılaştırılarak İncelenmesi

Dilara Kahyaoğlu
2007

(grup çalışması/akran öğrenimi) Kandinsky ile  -kitapta bulunan- bundan önceki ressamlar ve eserleri incelenir. Karşılaştırmalı bir tablo hazırlanır.
Sanat akımlarıyla ilgili önceden araştırma yapılmalıdır. Grup üyeleri önceden belirlenirse; araştırma konularını aralarında paylaşır ve sınıftaki grup çalışması sırasında herkes kendi üzerine aldığı bölümü arkadaşlarına sunar, bilgi paylaşılır, çizelgeyi birlikte tamamlarlar. Örnekteki gibi sorular öğretmen tarafından gruplara önceden dağıtılırsa çalışma daha verimli sonuçlar verecektir.

          Daha sonra sınıf tartışması yapılarak, “Sanat akımları, içinden doğup geliştiği dönemin -az veya çok- özelliklerini, anlayışını yansıtır. Bütün sanat akımları belirli tarihsel koşullarda ortaya çıkmıştır. Örneğin ‘İzlenimcilik’ 16.yüzyılda ortaya çıkabilir miydi? Neden?” sorusu üzerinde durulabilir.  Sınıfta tartışılırken dönemin özellikleri, siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleriyle bağlantı kurulmalıdır. 

Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Ekim Devrimi" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s.91-92

NOT: Bu çalışmayı; 20 yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.



*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.

Hiç yorum yok: