Dilara Kahyaoğlu
2007
2007
(grup çalışması/akran
öğrenimi) Kandinsky ile -kitapta
bulunan- bundan önceki ressamlar ve eserleri incelenir. Karşılaştırmalı bir
tablo hazırlanır.
Sanat akımlarıyla ilgili
önceden araştırma yapılmalıdır. Grup üyeleri önceden belirlenirse; araştırma
konularını aralarında paylaşır ve sınıftaki grup çalışması sırasında herkes
kendi üzerine aldığı bölümü arkadaşlarına sunar, bilgi paylaşılır, çizelgeyi
birlikte tamamlarlar. Örnekteki gibi sorular öğretmen tarafından gruplara
önceden dağıtılırsa çalışma daha verimli sonuçlar verecektir.
Daha sonra sınıf tartışması yapılarak,
“Sanat akımları, içinden doğup geliştiği dönemin -az veya çok- özelliklerini,
anlayışını yansıtır. Bütün sanat akımları belirli tarihsel koşullarda ortaya
çıkmıştır. Örneğin ‘İzlenimcilik’
16.yüzyılda ortaya çıkabilir miydi? Neden?” sorusu üzerinde durulabilir. Sınıfta
tartışılırken dönemin özellikleri, siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeleriyle
bağlantı kurulmalıdır.
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Ekim Devrimi" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s.91-92
NOT: Bu çalışmayı; 20 yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder