Dilara Kahyaoğlu
2007
Kaynak analizi
çalışmasını şöyle örgütleyebiliriz:
(Sınıf
çalışması) Sayfa 54’ten
65’e kadar olan bölümdeki bütün malzemelere bir numara verilir. Herkesin aynı
numarayı vermesi önemli olduğundan, öğretmen yönlendirmelidir (daha önceki
çalışma gibi).
(Ev çalışması)
Sayfa 54’ten 65’e kadar olan bölümdeki bütün yazıları okumaları ve resimleri
incelemeleri istenir…
(Küçük grup
çalışması) Öğrencilerin örneklerde yer alan kriterleri kullanarak, kaynakları
tek tek analiz etmeleri istenir. Bu çalışma ayrıca araştırma da gerektirebilir ama sonuç olarak
kitaptaki kaynaklardan yararlanmak, onları yorumlamak esastır. Sınıfta bitmeyen
çalışmalara evde de devam edilebilir (bkz. aşağıdaki örnek). Örnekte sadece “biçimsel analiz gösterilmiştir,
ama niteliksel analizi de yapmak gerekir. (Niteliksel analiz için bkz. https://tarihegitimi.blogspot.com.tr/2017/09/yaplandrlms-yontemle-kaynak-analizi.html )
"Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yüzyılı" Konusu
İçinde Bulunan Kaynakların Biçimsel Analizi
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı,"Osmanlı İmparatorluğu'nun Son Yüzyılı" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s.63-64
NOT: Bu çalışmayı; 20 yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder