Dilara Kahyaoğlu
2007
I. Adım (küçük grup
çalışması)
Değişimin simgeleri çizelgesinin
hazırlanması
“Size dağıtılan tablodaki
örnekleri dikkate alarak “değişen toplumsal yaşamı temsil eden simgeler bulun.
Bunu yapabilmek için kaynak kitabın sayfa 25-31 arasında yer alan ana metni, görselleri ve alt
yazılarını çok dikkatle okumalı ve incelemelisiniz. Ayrıca kitabın önceki
bölümlerde yaptıklarınızı hatırlayıp birikiminizi kullanınız” yönergesi
verilir. (örnek)
malzeme
Büyük boy kağıt. A3 olabilir veya dört
tane A4 kağıdı bir araya getirilerek yapıştırılır. Ayrıca renkli kalemler
boyalar.
Dikkat: Bu simgeler her şey olabilir,
bu konuda zorlamaya gerek yoktur. Önemli olan neden onu seçtiklerini
açıklayabilmeleridir. Yani üzerinde düşünülmüş, tartışılmış, mantıklı bir
açıklamanın olması yeterlidir. Bir kısmı boş bırakılabilir. O zaman onlarla
ilgili bir şeyler buldukça gelip listeyi tamamlarlar. Veya akıllara takılmış
bir soru olarak da kalabilir…
Çizelgelerin paylaşımı ve
tartışılması…
Hazırlanan çizelgeler panoya
veya sınıfın uygun yerlerine asılır, tartışılır. Bir grubun bulduğu bir simgeyi,
bulamayan grup tartışır ve kabul ederlerse kendi boşluklarına yazarlar. Yine de
boş kalanlar olabilir. Çizelgeler etkinlik boyunca sınıfta asılı kalır. Çalışmalar
sırasında Çizelgede kullanılmış simge ve fikirlere gönderme yapılır. Bazı
öğrenciler boşluklar için güzel şeyler önerebilirler, onları tartışıp
boşluklara işlemek iyi olacaktır.
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Değişen Dünya Değişen Toplum" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s. 42-43
NOT: Bu çalışmayı; 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder