Dilara Kahyaoğlu
2007
I. Adım (Ev çalışması)
Hazırlık
(Kaynak kitap) Sayfa 31’deki “uygarlık” isimli belge (kaynak
A) ile, sayfa 41’deki Sosyal Demokrasi isimli belge (kaynak B) okunmak üzere verilir. Öğrenciler analitik okuma yaparak
hazırlanırlar.
Kaynak A Kaynak B
Kaynak A Kaynak B
II. Adım (Küçük grup çalışması )
Karşılaştırmalı
okuma ve Çıkarsama
“Soruları kullanarak iki metni
karşılaştırınız ve tartışınız, görüşlerinizi
ilgili yerlere yazınız” yönergesi verilir (örnek).
Çizelgenin tamamlanmasının
ardından Saptamalar okunur, tartışma yapılır.
Dikkat: Çizelgelerin boyutları
yeterli gelemeyecektir. Onun için bu tip çizelgeleri örnek olarak tahtaya çizip
öğrencilerin daha büyük çizelgeler hazırlamaları sağlanabilir. Öğretmenin
kendisi de daha büyük boyutlarda çizelgeler hazırlayıp, çoğaltabilir.
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Batı'nın Dönüşümü" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s.53
NOT: Bu çalışmayı; 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
1 yorum:
Berstein'ın Sosyal Demokrasi metni ile Komünist Manifesto; ekteki sorular eşliğinde karşılaştırılıyor. İki farklı dünyayı temsil eden iki önemli metni anlamak, aradaki temel farkları görmek için yapılmış bir çalışma.
Yorum Gönder