Dilara Kahyaoğlu
2007
(sınıf
çalışması) Öğrencilere kitapta yer alan malzemelerle ilişki kurmaları, ana
metinle ilişkilendirmeleri vb. açısından şu tip sorular sorulabilir.
örnek sorular
1. Resimleri inceleyiniz, bu
resimler bu bölümlerde ne arıyor?
-inceleme
süresi verilmeli…
2. Bu resimlere siz bir isim vermek
isteseydiniz, hangi isimleri verirdiniz? Neden?
-süre
verilmeli…
3. Kristal Saray için, “dönemin ruhunu
yansıtıyordu” deniyor. Bu yapı için, neden böyle bir niteleme yapılmış olabilir.
4. Resimler arasında üçüncü zümreyi
temsil eden kişiler var mı? Gözlemleyiniz.
-Bu
arada “üçüncü zümre” (s:11) parçasının sessizce okunması sağlanabilir.
5. Kraliçe Victoria, kadındı ama kadın
haklarına karşıydı. Neden Olabilir? Düşüncelerinizi görselin yanına yazınız.
vb.
Aşağıdaki görseller, ilgili kaynaktan seçilerek, örnek olarak verilmiştir.
|
Resim No 1
4
5
6
7
8
sonlandırma
çalışması
Konuyla ilgili (burada Sanayi Devrimi) örnekleri belirtilen çalışmalar bittikten sonra aşağıdaki etkinlik bir değerlendirme/sentez çalışması olarak yapılabilir.)
Zihin Haritası
Tekniğiyle İlk İki Bölümün Birlikte Değerlendirilmesi
(bireysel
çalışma, ev çalışması da olabilir)
“Zaman makinesine binip 19.yüzyılın
sonuna gittiniz. Yer: Londra. Tarih 1899. Neler
gördünüz, neler yaşadınız, size neler anlattılar, neler olmuş, oluyor? Londra nasıl bir yer: Siyaset, sosyal ve
kültürel hayat, ekonomik hayat? vb. Bunları; çalışmalarımızda kullandığımız, kaynaklarda yer alan
olguları, kavramları, özel isimleri düşünerek ve kullanarak bir zihin
haritası ile göstermeye çalışacaksınız. Deneyin…”
Çalışmalar toparlanır. Birkaç
örnek üzerinden geri bildirimde bulunulur.
Bu etkinliğin zihin haritası tekniğiyle yapılması şart değildir. Başka teknik ve yöntemler kullanılabilir.
bitiş/başlangıç
Sorusu
Siyasi
ve ekonomik dünyadaki bu değişim ve dönüşüm toplumsal hayatı nasıl etkilemiş
olabilir?
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Sanayi Devrimi" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s. 41
NOT: Bu çalışmayı; 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder