Dilara Kahyaoğlu
2007
2007
I. Adım (öğretmen
sunumu)
Genelleme nedir?
Genelleme nedir konusunda
açıklama yapılır, örnekler verilir. (bkz. yöntem-teknik*https://tarihegitimi.blogspot.com.tr/2017/08/genelleme-ve-elestirel-dusunme.html )
II. Adım (küçük grup çalışması)
Genelleme
çalışmasının yapılması
“Sayfa 15-19** arasını
inceleyiniz. Orada yer alan temel olguları derleyip hangi kavram veya
kavramlarla ilişkili olduğunu saptayıp
buradan hangi genelleme veya
genellemelere ulaşıldığını bulmaya çalışınız. (örnek)
Bu çalışmanın ardından sınıf içi
tartışma ve geri bildirim yapılır.
Bu
çalışma zor gelebilir. Başlangıçta aşağıdaki örneğe benzer, daha basit bir örnek hazırlanıp
onun üzerinde ön çalışma yapılırsa meselenin kavranması açısından
daha iyi olacaktır.
Örnek:
** https://tarihegitimi.blogspot.com.tr/2017/08/19yuzyldaki-donusum-degisim.html
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Sanayi Devrimi" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s. 34-36
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Sanayi Devrimi" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s. 34-36
NOT: Bu çalışmayı; 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder