29 Ağustos 2017

Görsellerle Çalışmak..

Dilara Kahyaoğlu
2007

Bütün çalışmalar sınıf çalışması şeklinde yapılabilir.

I. Adım
“Sayfa 7’de bulunan (Kaynak Kitap) Goya’nın “3 Mayıs 1808” tablosu ile sayfa 39’da bulunan Van Gogh’un  “Yıldızlı Gece” tablosunu karşılaştırın.”
-Tabloların konusu nedir?
-Resim tekniği açısından gördüğünüz benzerlik ve farklılıklar nelerdir?
-Tabloların bulunduğu bölümlere dikkat edin… Niye bu bölümlere yerleştirilmiş olabilirler?
20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s.7

20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s.39


II. Adım
“Mendeleyev (s.38), Pasteur (s.36) ve Darwin arasında herhangi bir  ortak bir özellik var mı?”
-Bu kişilerin bulunduğu bölümlere dikkat edin… Niye bu bölümlere yerleştirilmiş olabilirler?
20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s.36
20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s.38



III. Adım
“Sayfa 37’de bulunan Eyfel Kulesi ile  sayfa 17’de bulunan Kristal Sarayı karşılaştırınız. Aralarında ortak bir özellik var mı?”
20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s.17

20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s.37

IV. Adım
“34. sayfada yere alan Özgürlük Heykeli’ndeki figür, neden kadındır?”

          Kadınların oy hakkının olmadığı bir dönemde özgürlük heykeli için, neden kadın cinsi seçilmiş olabilir?
20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi, s.34

............
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Batı'nın Dönüşümü" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s.53-54

NOT: Bu çalışmayı; 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ  kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.


*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.

Hiç yorum yok: