26 Ağustos 2017

Tarihsel Karikatürlerin Analizi

Dilara Kahyaoğlu
2007

(bireysel çalışma)
          Aşağıdaki  karikatür, örnek çizelgede belirtilen sorularla analiz
edilir (örnek). Ondan önce açıklama yazısının (solda) okunması ve karikatürün sessiz bir şekilde incelenmesi sağlanmalıdır çünkü başkalarının fikirlerini duymadan önce, herkesin kendi algı ve düşünceleri ile baş başa kalması önemlidir.

Sorular yazılı veya sözlü yanıtlanır. Soruların yanıtları bilinmiyorsa boş bırakılır. Bazen araştırma için zaman da tanınabilir. Çalışmanın sonunda sınıf tartışması yapılır. 
 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi , Tarih Vakfı Yayınları, 2005, s.36

*Karikatür analizi için sorular kısmı;  Robert Stradling'in "20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli" kitabının ilgili bölümünden yararlanılarak hazırlanmıştır.  



Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Batı'nın Dönüşümü" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s.52

NOT: Bu çalışmayı; 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ  kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.

*Robert Stradling20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2003

*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz. 

1 yorum:

Dilara Kahyaoglu dedi ki...

Örnekteki karikatür kadar karmaşık olmayan, daha basit ve Türkçe karikatürlerle çalışmaya başlamak daha faydalı olacaktır.