Dilara Kahyaoğlu
2007
(bireysel
çalışma)
Aşağıdaki karikatür, örnek
çizelgede belirtilen sorularla analiz
Sorular yazılı veya sözlü
yanıtlanır. Soruların yanıtları bilinmiyorsa boş bırakılır. Bazen araştırma
için zaman da tanınabilir. Çalışmanın sonunda sınıf tartışması yapılır.
20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi , Tarih Vakfı Yayınları, 2005, s.36 |
*Karikatür analizi için sorular kısmı; Robert Stradling'in "20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli" kitabının ilgili bölümünden yararlanılarak hazırlanmıştır.
Kaynak: 20.Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi için Öğretmen Kitabı, "Batı'nın Dönüşümü" içinde, Tarih Vakfı Yayınları, Ekim 2007, s.52
NOT: Bu çalışmayı; 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Robert Stradling, 20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2003
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
1 yorum:
Örnekteki karikatür kadar karmaşık olmayan, daha basit ve Türkçe karikatürlerle çalışmaya başlamak daha faydalı olacaktır.
Yorum Gönder