Dilara Kahyaoğlu
2007
Simon Bolivar |
Devrin Üç Önemli
İsmi ve Ortak Özellikleri
Simon Bolivar, Napolyon ve Toussaint L’Ouverture’
I. Adım (bireysel çalışma)
Yapılandırılmış
Metin Çözümlemesi
“Simon Bolivar ve Latin Amerika metni üzerinde, sizlere verilen soruları
kullanarak analiz çalışması yapacaksınız.” yönergesi verilir.
Bunun için öncelikle metnin
evde okunması sağlanmalıdır. Zaman
uygunsa sınıfta da okunabilir. Sorular önceden tahtaya yazılabilir veya fotokopi
çekilebilir.
soru
önerileri
1. Latin
Amerika’nın yerleşik Avrupalıları, ayrıcalıklı bir sınıf durumuna nasıl
gelmiştir?
2. Ayaklanan
yerleşik Avrupalılar, kimlere karşı ayaklanmışlardır? Bu durumun nedenini nasıl
açıklarsınız?
3. Napolyon’un
kaderi ile Latin Amerika’nın bağımsızlık mücadelesi arasında bir ilişki
kurulabilir mi?
4. Simon
Bolivar’ın düşlediği Latin Amerika ulusçuluğunun önündeki engeller neler
olmuştur?
II. Adım (bireysel)
Analitik
biyografi çalışması
Metindeki bilgilerden
yararlanarak Bolivar için analitik biyografi çalışması yapılır. Metindeki
bilgiler yeterli değilse öğrencilerin önceden kısa bir araştırma yaparak gelmesi
sağlanır. (örnek 3)
Örnek 3 analitik
biyografi çalışması (Bolivar için)
BOLİVAR kimdir
?
|
|
Nereli?
|
|
Ailesi/Kimlerden?
|
|
Hangi yıllarda
yaşamış?
|
|
Öğrenimi?
|
|
Unvanı var mı?
Neden verilmiş?
|
|
Fikirleri? İdealleri?
|
|
Neleri başarmış?
|
|
Neleri
başaramamış?
|
III. Adım (sınıf tartışması)
Yönlendirici sorularla Ortak ve
farklı yönlerin belirlenmesi
Yönlendirici sorularla birlikte
Napolyon, Toussaint L’Ouverture’ın ve Bolivar’ın ortak ve farklı yönleri
belirleme çalışması ve tartışma yapılır.
yönlendirici
sorular
1. “Simon Bolivar’ı incelediniz. Şimdi de
gerek ana metinden, gerekse sayfa 6’da
yer alan Napolyon ve Toussaint L’Ouverture’ın resim ve alt yazılarından
yararlanarak devrin üç ünlü ismini karşılaştıracaksınız. Aralarında ortak bir
özellik buluyor musunuz?”
2. “Resimleri karşılaştırın. Resimde
simgesel olarak kullanılmış göstergeler var mı? Varsa onlar neler? Üç resim
arasında ne gibi benzerlikler buluyorsunuz? Nedenleri neler olabilir?”
3. “Goya’nın tablosu bu bölüme neden konmuş
olabilir? Goya’nın tablosu ile diğer
tablolar arasında ne tür benzerlikler ve farklılıklar buluyorsunuz?
20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi kitabında bu örnek çalışmanın yapıldığı bölüm, s: 5-9
...
NOT: Bu çalışmayı; 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.
*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder