22 Şubat 2017

Biyografi Çalışması: Simon Bolivar

Dilara Kahyaoğlu
2007



Simon Bolivar
Devrin Üç Önemli İsmi ve Ortak Özellikleri
Simon Bolivar, Napolyon ve Toussaint L’Ouverture



I. Adım (bireysel çalışma)

Yapılandırılmış Metin Çözümlemesi

Simon Bolivar ve Latin Amerika metni üzerinde, sizlere verilen soruları kullanarak analiz çalışması yapacaksınız.” yönergesi verilir.

Bunun için öncelikle metnin evde okunması  sağlanmalıdır. Zaman uygunsa sınıfta da okunabilir. Sorular önceden tahtaya yazılabilir veya fotokopi çekilebilir. 

soru önerileri
1. Latin Amerika’nın yerleşik Avrupalıları, ayrıcalıklı bir sınıf durumuna nasıl gelmiştir?
2. Ayaklanan yerleşik Avrupalılar, kimlere karşı ayaklanmışlardır? Bu durumun nedenini nasıl açıklarsınız?
3. Napolyon’un kaderi ile Latin Amerika’nın bağımsızlık mücadelesi arasında bir ilişki kurulabilir mi?
4. Simon Bolivar’ın düşlediği Latin Amerika ulusçuluğunun önündeki engeller neler olmuştur? 


II. Adım (bireysel)
Analitik biyografi çalışması

Metindeki bilgilerden yararlanarak Bolivar için analitik biyografi çalışması yapılır. Metindeki bilgiler yeterli değilse öğrencilerin önceden kısa bir araştırma yaparak gelmesi sağlanır. (örnek 3)

 Örnek 3    analitik biyografi çalışması (Bolivar için)

BOLİVAR kimdir ?


    
    Nereli?



    
    Ailesi/Kimlerden?




    
     Hangi yıllarda
      yaşamış?



    
     Öğrenimi?





   
     Unvanı var mı?
     Neden verilmiş?






Fikirleri? İdealleri?












Neleri başarmış?












Neleri başaramamış?











III. Adım (sınıf tartışması)
Yönlendirici sorularla Ortak ve farklı yönlerin belirlenmesi

Yönlendirici sorularla birlikte Napolyon, Toussaint L’Ouverture’ın ve Bolivar’ın ortak ve farklı yönleri belirleme çalışması ve tartışma yapılır.

yönlendirici sorular
1.       “Simon Bolivar’ı incelediniz. Şimdi de gerek ana metinden, gerekse sayfa  6’da yer alan Napolyon ve Toussaint L’Ouverture’ın resim ve alt yazılarından yararlanarak devrin üç ünlü ismini karşılaştıracaksınız. Aralarında ortak bir özellik buluyor musunuz?”

2.       “Resimleri karşılaştırın. Resimde simgesel olarak kullanılmış göstergeler var mı? Varsa onlar neler? Üç resim arasında ne gibi benzerlikler buluyorsunuz? Nedenleri neler olabilir?”

3.       “Goya’nın tablosu bu bölüme neden konmuş olabilir?  Goya’nın tablosu ile diğer tablolar arasında ne tür benzerlikler ve farklılıklar buluyorsunuz?



20. Yüzyıl Dünya ve Türkiye Tarihi kitabında bu örnek  çalışmanın yapıldığı bölüm, s: 5-9


...
NOT: Bu çalışmayı; 20. YÜZYIL DÜNYA VE TÜRKİYE TARİHİ  kaynak kitabına ek olarak yazılan Öğretmen Kılavuz Kitabı için hazırlamıştım. Bu kılavuzdaki yazılarımı, kullanmayı kolaylaştırmak amacıyla uygun parçalara bölerek ve biraz da bağımsızlaştırarak bloguma aldım.

*Kaynak gösterilmeden, aktif link verilmeden kullanılamaz.


Hiç yorum yok: