02 Ekim 2019

Çizgi Romanla ABD'nin Bağımsızlık Öyküsü


Yıllar önce bir eğitim çalışmasında gayet kötü bir fotokopi olarak basılmış aşağıdaki çizgi öyküyü buldum. O sıralarda görece daha küçük öğrencilere ders veriyordum ve bu kaynağın; konuyu anlamak, tartışmak için iyi bir araç olduğunu düşündüm. Baskısı daha iyi çıksın diye fotokopiyi boyadım, yazıların eksik olduğunu düşündüğüm yerlere yeni küçük bölümler yazdım. Aşağıya koyduğum işte o benim hazırladığım kaynaktır.

Çok aramama rağmen kaynağının ne olduğunu bulamadım, bugün baskısı kalmayan eski bir kitap olduğunu düşündüm. Sonra bir kitap fuarında bulduğum bir çeşit çocuk ansiklopedisinin içinde birden bire karşıma çıktı.  Kaynağı aşağıya yazdım ve resimlerle gösterdim.

Bu hazırladığım sayfaları büyük sınıflarda da kullandım. Her zaman için ilgi çekti, her zaman başarılı bir ders geçirmemize katkıda bulundu.


1.
üzerine tıklayarak büyütünüz.
Soru: 
Kızılderili kılığına girip çayları denize atanlar kimler?
Neden Kızılderili kılığına girmiş olabilirler?
Bu davranışı doğru buluyor musunuz? Tartışın ve argüman kullanarak görüşlerinizi ifade etmeye çalışınız.
ilgili okuma kaynaklarınızı inceleyin. Gerekiyorsa başka kaynaklara da bakın.



2.

Soru
Bir kısım Koloni halkı İngiltere egemenliğinde yaşamak istemiyordu? Neden?
Bir kısım koloni halkı ise yaşamak istiyordu. Neden?
Bağımsızlıkçıların baskın geldiğini biliyoruz. Bu nasıl gerçekleşti? Araştırınız.
O dönemde orada yaşayan bir kişi olsaydınız, siz ne düşünür, nasıl davranırdınız? Tartışın ve argüman kullanarak görüşlerinizi ifade etmeye çalışınız.
ilgili okuma kaynaklarınızı inceleyin. Gerekiyorsa başka kaynaklara da bakın.

3.

Soru
Amerikalı bağımsızlık yanlıları savaşı tek başına kazanmıyor. Onları Fransa desteklemiş. Neden destekliyor? ilgili okuma kaynaklarınızı inceleyin. Gerekiyorsa başka kaynaklara da bakın.

4.
Soru
Amerikan ekonomisi özellikle güney kolonilerinde siyah köle emeğine dayanıyordu.
Kadınlar oy kullanamıyordu. Böyle bir yönetim biçimine "demokrasi" denir mi? Tartışın ve argüman kullanarak görüşlerinizi ifade etmeye çalışınız.

Şu konuda da düşünün: ABD bağımsızlık bildirgesinin giriş bölümünü hatırlayın (sınıfta incelemiştik) böyle bir içeriğe sahip ABD'li kurucular neden daha ilk andan itibaren köleliği kaldırmadılar, kadınlara oy hakkı vermediler. Tartışın ve argüman kullanarak görüşlerinizi ifade etmeye çalışınız.

Görselin kaynağı: Çocuklar İçin Dünya Tarihi, Christer Öhman, Ayrıntı Çocuk, 2011




Hiç yorum yok: