Dilara Kahyaoğlu
2006
Önemli: Aşağıya uygulamaya ve dikkat edilmesi gereken noktalara ilişkin notlar da yazdım. Lütfen onlara da bkz.
A- Öğrencilerin
grup ve sınıf çalışması sırasındaki bireysel etkinliklerinin değerlendirilmesi
(40 puan)
Beklenir/Kriter
|
İyi
|
Orta
|
Yetersiz
|
Konuşma- Tartışma
|
Her zaman söz alır, konuşur, canlıdır, fikir üretir, yaratıcıdır,
argüman üreterek tartışır.
|
Ara sıra söz alır. Zaman zaman konsantrasyonu kaybolur. Canlı olduğu
anlarda fikir üretir. Argümanla yanıt vermeyi ara sıra ihmal eder.
|
Nadiren söz alır. Çoğu zaman başka şeylerle ilgilenir. Sık sık uyarı
vermek gerekir. Argümanla yanıt vermeyi çok sık ihmal eder. Kendi doğrularını
ileri sürer, kabul ettirmeye çalışır.
*Notlara bkz.
|
Dinleme
|
Etkin dinler, beden dili dinler, fikir üretmek için dinler, canlıdır. İleri
sürülen argümanların farkındadır.
|
Dinleme anında zaman zaman konsantrasyonu kaybolur, ileri sürülen
argümanlara ara sıra dikkat etmez.
|
Dinleme anında çok sık olarak konsantrasyonu kaybolur, ileri sürülen
argümanlara çoğu zaman dikkat etmez.
*Notlara bkz.
|
İşbirliği
|
Birlikte çalışır, canlıdır, zevk alır, malzemelerini paylaşır, destek
verir, destek alır, Arkadaşlarının ve öğretmeninin uyarılarını dikkate alır.
|
Canlı olduğu anlarda işbirliğinden zevk alır. Ara sıra destek alır ve
verir. Arkadaşlarının ve öğretmeninin uyarılarını zaman zaman ihmal eder.
|
Nadiren işbirliği içinde çalışmaktan zevk alır. Nadiren destek alır ve
verir. Arkadaşlarının ve öğretmeninin uyarılarını sık sık ihmal eder.
*Notlara bkz.
|
Sorumluluk
|
Görev alır, gönüllü olur, işini zamanında ve istenilen şekilde yapar,
sonuçlandırır.
|
Ara sıra gönüllü olur. İşi zamanında ve istenilen nitelikte
yapmayabilir. Uyarı vermek gerekebilir.
|
Nadiren gönüllü olur. Görev almak istemez. Aldığında ise, işi zamanında
ve istenilen nitelikte yapması için çok sık uyarmak gerekir.
*Notlara bkz.
|
Demokratik İlkeler
|
Söz kesmez, ayrımcılık yapmaz,
küçümseyici ve aşağılayıcı ifadeler kullanmaz. Eşit davranır, adildir. Kendi
hakkını da başkasının haklarını bilir, korur. Bunlara uygun davranmaya her
zaman dikkat eder.
|
Zaman zaman söz kesebilir. Küçümseyici ve aşağılayıcı ifadelere
başvurabilir. Kendi haklarının bilir ama karşısındakinin de aynı haklara
sahip olduğunu unutabilir. Uyarıları alır. Özür diler.
|
Çoğu zaman söz keser. Küçümseyici ve aşağılayıcı ifadelere
başvurabilir. Ayrımcı ifadeler kullanabilir. Kendi haklarını bilir ama
karşısındakinin de aynı haklara sahip olduğunu çok sık unutur. Uyarılara
direnç gösterebilir.
*Notlara bkz.
|
B- Öğrencilerin
günlük proje ve ödev sorumluluklarındaki etkinliklerinin değerlendirilmesi
(40
puan)
Beklenir/Kriter
|
İyi
|
Orta
|
Yetersiz
|
Zamana uyma
|
Verilen süreye uyar. Ödevini zamanında bitirir, zamanında teslim eder, sunar.
|
Verilen süreye zaman zaman uymaz.
Ödevini zamanında bitirmesi ve teslim etmesi, sunması için bir-iki
kere uyarı vermek gerekir.
|
Verilen süreye çoğu zaman uymaz.
Ödevini zamanında bitirmesi ve teslim etmesi, sunması için ikiden çok
uyarı vermek gerekir.
*Notlara bkz.
|
Araştırma
ve araştırma kuralları
|
Araştırma kurallarına ve yönergelere uygun olarak çalışmasını yapar.
Cümleler kendi ifadesidir. Aynen aldıklarının referansını verir. Yararlandığı kaynakları gösterir.
|
Araştırma kurallarına ve yönergelere uygun olarak çalışmayı zaman
zaman ihmal eder. Cümleler çoğu zaman kendi ifadesidir. Aynen aldıklarının
referansını vermeyi zaman zaman unutur.
Yararlandığı kaynakları gösterir.
|
Araştırma kurallarına ve yönergelere uygun olarak çalışmaz. Cümleler
çoğu zaman kendi ifadesi değildir. Aynen alıntıladıklarının referansını
vermeyi unutur. Yararlandığı
kaynakları da zaman zaman göstermez.
*Notlara bkz.
|
Sunum /İfade Etme
|
Yönergelere ve beklentilere uygun olarak sunumunu yapar, İfadeler kendi
ifadesidir, ezber değildir, anlamlı bilgilerdir. Belli bir planı vardır.
İzleyenlere kendini dinlettirir. Sorulara uygun yanıtlar verir. Dinleyenlerle
iletişim kurar, göz temasını kaybetmez.
Sesinin yüksekliği ortama uygun olarak ayarlanmıştır. Vurgulara dikkat
ederek konuşur. Sunum sırasında bedenini ve mimiklerini uygun biçimde
kullanmayı bilir.
|
Yönergelere ve beklentilere uygun olarak sunum yapmayı zaman zaman
yapamaz. İfadeler kendi ifadesidir, fakat bir kısmı anlamlı bilgiler
değildir. Anlaşılmamış ve içselleştirilmemiştir. Sunum planı karışıktır.
İzleyenler bazı anlarda onu takip etmekte zorlanır. Sorulara çoğu zaman uygun
yanıtlar verir. Göz temasını zaman zaman kaybeder. Sesini ayarlayamaz.
Vurguları ihmal eder.
|
Yönergelere ve beklentilere uygun olarak sunum yapamaz. İfadeleri çoğu
zaman kendine ait olmadığı için sundukları anlamlı bilgiler değildir. Sunum
planı çok karışıktır. İzleyenler onu takip etmekte, anlamakta zorlanır.
Sorulara çoğu zaman uygun yanıtlar veremez. Göz temasını çoğu zaman kaybeder.
Sesine ve beden diline dikkat etmez. Monotondur, tekleyerek konuşur.
*Notlara bkz.
|
Yaratıcılık/Özgünlük
|
Çalışmaları orijinaldir. Üzerinde düşünülmüş, emek harcanmış,
kaynaklardan birebir alınmamış, özgün denilebilecek güçte islerdir.
|
Çalışmaları orijinal değildir ama kaynaklardan birebir alınmamıştır.
Kaynaklardan yapılmış iyi bir özettir.
|
Çalışmaları orijinal değildir. Kaynaklardan aynen alıntılanıp (belki
kısaltarak) yazılmıştır.
*Notlara bkz.
|
Akademik İçerik
|
Türkçe yazım kurallarına dikkat edilerek, temiz, düzenli bir şekilde
yazılmıştır. Anlatım bozukluğu yoktur. Fikirsel bir bütünlük vardır. Neden
sonuç ilişkileri kurulmuştur. Amaca ve
yönergelere nitelik olarak uygundur.
|
Türkçe yazım kurallarına dikkat edilmekle birlikte bazı hatalar göze
çarpmaktadır.
Temiz, düzenli bir şekilde yazılmıştır. Az miktarda anlatım bozukluğu
vardır. Fikirsel bütünlük açısından netlik yoktur, karışıktır. Neden sonuç
ilişkilerinde zaman zaman hata yapılmıştır.
Amaca ve yönergelere nitelik açısından tam olarak uyulmamıştır.
|
Türkçe yazım kurallarına dikkat edilmemiştir.
Temiz, düzenli bir şekilde yazılmamıştır. Çok miktarda anlatım
bozukluğu vardır. Fikirsel bütünlük açısından çok karışıktır. Neden sonuç
ilişkileri kurulmamıştır. Amaca ve
yönergelere nitelik açısından uyulmamıştır.
*Notlara bkz.
|
C. Okul
İlke ve Değerlerine Uyum… 20 puan
Örneğin:
Öğrencinin derse devamı, materyallerini eksiksiz getirmesi ve derse
zamanında gelmesi beklenir.
* Eğer öğrenci karakter olarak çekingen ve sınıf önünde konuşmaktan rahatsız oluyorsa (vb.) bu durum kesinlikle dikkate alınmalıdır. Sunum yapmayabilir, sadece öğretmene yapabilir, küçük grup önünde yapabilir, ona başka bir rubrik hazırlanabilir ya da bu rubrikteki bazı kriterler dikkate alınmaz, puanlar yeniden dağıtılır. Öğrencilerin burada belirtilen türden bireysel farklılıklarını dikkate almak ve onu desteklemek gerekir. Aksi durumda öğrenci kaybedilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder