25 Mart 2019

Çocukların Bilgeliği: "Biz Kimiz?"




Tolstoy, 191O'daki ölümüyle yarıda kalan son çalışması Çocukların Bilgeliğinde   çocukları çeşitli konular hakkında konuşturur. Diyaloglardan biri  "Anavatan: Devlet" üzerinedir ve ikisi Rus, biri Alman üç çocuk konuşmaktadır:





KARLHEN ŞMİT [9 yaşında]: Prusyamız, Rusların  bizden toprak almasına izin vermeyecek!

PETYA ORLOV [10 yaşında]: Biz de diyoruz ki, önce biz fethettiğimize göre toprak bize ait.

MAŞA ORLOVA [8 yaşında]: "Biz" kimiz?

PETYA: Sen daha çocuksun anlamazsın . "Biz" ülkemizin halkı demek

KARLHEN: Her yerde böyledir   Bazı insanlar bir ülkeye  bazıları da diğerine aittir.

MAŞA: Ben kime aitim?

PETYA: Rusya'ya, hepimiz gibi.

MAŞA: Ama ya istemezsem?

PETYA: istesen de, istemesen de Russun. Ve  her ülkenin kendi çarı ya da kralı vardır.

KARLHEN (araya girerek )· Ya da Parlamentosu ...

PETYA: Hepsinin kendi ordusu vardır ve hepsi kendi  halkından vergi toplar.

MAŞA: Ama niye böyle ayrılmışlar?

PETYA: Ne demek? Her ülke farklıdır

MAŞA: Ama niye böyle ayrılmışlar?

KARLHEN: E çünkü, her insan kendi anavatanını sever.

MAŞA: Neden ayrı olduklarını anlamıyorum. Hep beraber olmak daha iyi olmaz mıydı?

PETYA: Oyun oynamak  için beraber olmak daha iyi, ama bu  oyun değil, önemli birşey.

MAŞA: Anlamıyorum.

KARLHEN: Büyüyünce anlarsın

MAŞA: Öyleyse büyümek istemiyorum.

L.N. Tolstoy, Vatanseverliğe Karşı, Yokuş  Yayınları, 2007.
Aktaran: NTV Tarih, Haziran 2009, s. 12

...

Bu yazı bir tartışma metni olarak kullanılabilir. 

Şu yazıyla birlikte okuyunuz "Yahudi Değilsiniz Ya?"
https://pasajllar.blogspot.com/2019/03/yahudi-degilsiniz-ya.html

Hiç yorum yok: