Tarih Eğitimi - History Education

“Tarih eğitimi ideolojik çarpıtmalara, propagandaya aracı olmamalı; bağnaz, aşırı milliyetçi, yabancı düşmanı, ırkçı veya Anti-Semitik düşünceleri yaymak amacı ile kullanılmamalıdır.” Tarafsız değilim, İnsan Hakları Evrensel Değerlerine uygun tarih eğitimi yapılmasını savunuyorum. Bu anlayışa uygun eğitim materyalleri, örnekler üretiyorum. Okuyarak, eleştirerek, yazarak, söz söyleyerek bu sürece siz de katkıda bulunabilirsiniz.

02 Ocak 2023

Ninova ve Nimrud'u kazan Arkeolog Layard, (Y)Ezidilere Yaptığı Ziyareti Anlatıyor. -1-

›
Layard 1817 yılında Paris'te doğan Austen Henry Layard, Ninova ve Nimrud'da kazılar yapan arkeolog ve diplomattır. Kazılar sırasında...
13 Temmuz 2022

Yeni Tarih Ders Kitaplarını Örneklerle Eleştirmek: 1. Tarih-Yanılgısı (anakronizm) ve ona bağlı kötü sonuçlar

›
Bundan önceki giriş niteliğindeki yazımdan sonra problemli örnekleri ayrıntılı olarak eleştireceğim seri çalışmama başlıyorum. İlk örnek o...
07 Temmuz 2022

Türkiye'de Tarih Eğitimi Üzerine Konuşmak: Hiç Bitmeyen Monolog

›
  1975'ten Bugüne Bundan yıllar önce Türkiye'nin en eski okullarından birinde [1] öğretmenlik yaparken dersin sonunda bir öğrenci...
12 Mayıs 2022

Abu Hureyra Höyüğü: İlk Tarımın ve Evcilleştirmenin Yapıldığı Yerlerden Biriydi.

›
Suriye'deki Yukarı Fırat vadisinde tarih öncesi bir arkeolojik sit alanıdır. Yerleşim 13.000 ila 9.000 yıl önce iki ana aşamada iskan ed...
03 Şubat 2022

MEB, Öğretim Programlarının ve Ders Kitaplarının; Şu İlke ve Değerlere Dayandırıldığını İddia Ediyor!

›
[Aşağıdaki bölüm; MEB'in kendi öğre tim ("öğre nim " programı demek daha iyi olurdu) programları giriş kısmından aynen alınmı...
30 Ocak 2022

Avrupalı Tarih Öğretmenleri, Türkiyeli Tarih Öğretmenleriyle Buluştu

›
Dilara Kahyaoğlu Haber 28- 29 Ekim 2001              **  Bu kitap 2021 yılında basılmıştır.   Tarih Vakfı, tarih eğitiminin ve tarih de...
29 Ocak 2022

Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Dersi İçin Bir Sınav Sorusu Örneği

›
  Dilara Kahyaoğlu Aşağıda örnek olarak verdiğim soruyu geçen dönem final sınavında kullandım. Öğrencilerin bu tip soruları yapabilmesi iç...
›
Ana Sayfa
Web sürümünü görüntüle

Hakkımda

Fotoğrafım
Dilara Kahyaoglu
İÜ Tarih bölümünü bitirdi. Halil Berktay’ın yürüttüğü Sabancı Üniversitesindeki Tarih ve Tarih Eğitimi programına devam etti. Devlet (Kurtuluş Lisesi) ve özel okullarda (Ayazağa Işık, Şişli Terakki ve HEV'de çalıştı. Tarih Vakfı mütevellisidir. Ayrıca Yönetim Kurulunda da yer aldı. TV’nin yayımladığı, Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi Öğretmen Kitabı’nın, Uygarlıklar Tarihi kitaplarının, ERG’nin hazırladığı Düşünme Eğitimi öğretmen kitabının koordinatörü ve yazarlarındandır. DKİH projelerinde çalıştı, Coğrafya ve SB derslerinin sonuç raporlarını yazdı. Toplumsal Tarih dergisinde yazdı, dosyalar hazırladı. Derginin eki olan Eğitim Bülteni’ni yayıma hazırladı, yazar olarak çalıştı. Hukuk ilintili dersler konusunda eğitim aldıktan sonra İnsan hakları eğitici eğitmeni olarak eğitim verdi. Toplumsal cinsiyet, kadın konularında çalıştı. Sözlü tarih projesini koordine etti, görüşmeler yaptı. Bu görüşmelerden çıkan öykülerden bir oyun yazdı (Öyküm Yok) ve yönetti. Zaman içinde başka oyunlar da yazdı ve bunları yönetti. Bunlar Kadınlar Sahnesi topluluğu tarafından oynandı. Oyun, roman, öykü yazmaya devam ediyor. Maya Mor Rastgele Karşılaşmalar isimli romanı 2023 Nisan ayında yayınlandı.
Profilimin tamamını görüntüle
Blogger tarafından desteklenmektedir.